Рекламата върху калкани и покриви на сгради
Първите реклами, върху сгради са представлявали рекламно изображение нанасяно ръчно чрез рисуване върху самата мазилка на калкана /фасадата на сградата/. В днешно време с развитието на технологиите дизайна на рекламата се отпечатва върху рекламен носител, най-често винил или винилна мрежа, след което се закрепя на специално монтирана за целта метална рамка върху фасадата на сградата. Стената върху, която са поставени билбордите е станала основание за името, наричани са билбордове тип „Калкан".
Тези конструкции са нестандартни имат различни размери и са подходящи за рекламни кампании с по-дълъг период /3м, 6 м. или 1 година/. Благодарение на големите размери на рекламните пана, рекламите по калкани са с голям успех, поставят се на локации с добра видимост и голям трафик на движение в градска среда, рекламното пано е идеална форма за имиджова реклама.
Посланията от рекламите върху билборд тип „Калкан" и „Покрив" са със зрелищни размери като посланието от рекламата върху тях се запомня изключително добре, а дългия срок , за който се поставя рекламата ги прави мощен инструмент за влияние върху потребителя, като се възприема много добре от крайния клиент и затова заема голяма част от ефективността на външната реклама.
През последните години с навлизането на нови технологии се променя лицето на външната реклама, но рекламирането върху билборди тип „Калкан" и тип"Покрив" остават силен инструмент за ефективна имиджова реклама на доказалите се фирми в различни области.